Minggu, 01 Januari 2017

MEANING BEHIND THE SELF CONTROL



Indeed, each of us is equipped with animalistic lust. No properties were tempered snake likes to attack, the nature of a cunning monkey, tiger character who likes to dominate and lots more lust kebintangan that exist within us.

Differences in people who are successful and not successful actually exists on this line, namely the nature of self-control. Successful people are always able to control themselves up to take advantage of all the potential to the optimum. Semetara were not successful, always indulgence, where the desire to move, stepped foot over there.

Successful people know that great percis he was like coachman, he was given a strong horses that exist within up if the bestiality was not educated properly, then the nature it will destroy itself.

We certainly agree, there are a lot of laziness, fear, procrastinate, selfish and more corpulent dlam ourselves, and nature it affects every decision we make every second. That is the character of the animals that we must control, percis sepertisang mengedalikan coachman horses to pull the wagon.

See successful people around us, he is very adept at controlling himself. Self controlled very well be creating personal excellence. They are full of discipline, keteratura and purposeful life. They do not want to be controlled by feelings and desires short term, but long-term way of thinking always.

Not surprisingly, the success was very successful for him full control. He lived in the plans that he has made his own, while others walked without direction and purpose. Successful people can control themselves to traverse every walk of life and did not want to go with the flow. He is the type of pavers for his own life, and in the end a lot of people who follow their path.

The art of controlling ourselves more towards how we organize ourselves. Self that can be arranged to be alive in order. If there is a feeling lazy, he can control the flavor was to not stop tidakkannya to do something important. He can move when all the people stopped, and continues to pursue a dream move when many people sleep with dreams. He is the type of manufacturer's dream come true.

This is the importance of self-control. The more we can control ourselves, the more we are more easily control this life towards what we want. Life is like a rock, if we want a beautiful carved into statues or let in its original form, it all depends on ourselves. Any character, if not we will help carving.

To carve the personality to make it more beautiful, needed the ability to control themselves (full control), and the control that we fully grasp the power will be greater, like ten horses moved in the same direction.

Fasting also is a best practice to control himself. Animalistic lust we will tame when commanded to fast. They become energy shortage to more easily governed by conscience. And fasting can be good therapy for those of you who still find it difficult to control themselves better direction.


Happy fasting for those who run and remain always alive in self-control, because life is going to like what you try. If you do not want to build the future, the future that will never exist, there is only time that repeated your current age. Let's control ourselves vigorously toward our ideals. Salam motivation.

VERSI INDONESIA

MAKNA DIBALIK PENGENDALIAN DIRI
Sejatinya, setiap kita dibekali nafsu kebinatangan. Ada sifat ular yang bertabiat suka menyerang, sifat monyet yang licik, karakter harimau yang senang menguasai dan banyak lagi nafsu kebintangan yang ada dalam diri kita.



Perbedaan orang yang sukses dan belum sukses sebenarnya ada pada garis ini, yaitu sifat pengendalian diri. Orang sukses selalu bisa mengendalikan diri hingga memanfaatkan semua potensi diri dengan optimal. Semetara yang belum sukses, selalu menuruti hawa nafsu, kemana keinginan bergerak, kesitu kaki melangkah.

Orang sukses yang besar itu tahu percis dirinya itu seperti kusir, ia diberi kuda-kuda kuat yang ada dalam diri hingga jika sifat kebinatangan itu tak dididik dengan baik dan benar, maka sifat itu akan menghancurkan dirinya sendiri.

Kita pasti setuju, ada banyak rasa malas, takut, suka menunda, egois dan bayak lagi dlam diri kita, dan sifat itu sangat mempengaruhi setiap keputusan yang kita ambil setiap detiknya. Itulah karakter binatang yang harus kita kendalikan, percis sepertisang kusir mengedalikan kuda-kudanya untuk menarik pedati.

Lihat orang sukses sekeliling kita, ia sangat mahir mengendalikan diri. Diri yang dikendalikan dengan sangat baik akan menciptakan pribadi yang unggul. Mereka penuh kedisiplinan, keteratura serta hidup penuh tujuan. Mereka tak mau dikendalikan oleh perasaan dan keinginan jangka pendek, tapi cara berpikirnya selalu berjangka panjang.

Tak heran, orang sukses itu sangat sukses karena dirinya penuh kendali. Ia hidup dalam rencana yang ia buat sendiri, sementara orang lain berjalan tanpa arah dan tujuan. Orang sukses bisa mengendalikan diri untuk menyusuri setiap jalan kehidupan dan tak mau ikut arus. Ia tipe pembuat jalan bagi kehidupannya sendiri, dan pada akhirnya banyak orang yang mengikuti jalan mereka.

Seni mengendalikan diri lebih kearah cara kita mengatur diri. Diri yang bisa diatur akan hidup dalam keteraturan. Jika ada perasaan malas, ia bisa mengendalikan rasa itu hingga tak menghentikan tidakkannya untuk melakukan sesuatu yang penting. Ia bisa bergerak disaat semua orang berhenti, dan terus bergerak mengejar mimpi saat banyak orang tidur dengan mimpinya. Ia tipe pembuat mimpi jadi kenyataan.

Inilah pentingnya pengendalian diri. Semakin kita bisa mengendalikan diri maka semakin kita lebih mudah mengontrol hidup ini menuju apa yang kita inginkan. Hidup itu seperti batu, apakah kita mau ukir menjadi patung yang indah atau membiarkan dalam wujud aslinya, semua tergantung diri kita. Pun karakter, akan membatu jika tak kita ukir.

Untuk mengukir kepribadian agar lebih indah, diperlukan kemampuan untuk mengendalikan diri ( full control), dan semakin kendali itu kita pegang penuh maka kekuatannya akan semakin besar, layaknya sepuluh kuda digerakkan kearah yang sama.

Puasa, juga merupakan latihan terbaik untuk mengendalikan diri. Hawa nafsu kebinatangan kita akan jinak saat diperintahkan berpuasa. Mereka menjadi kekurangan energy hingga lebih mudah diatur oleh hati nurani. Dan berpuasa bisa menjadi terapi yang baik bagi anda yang masih merasa sulit mengendalikan diri kearah yang lebih baik.


Selamat menjalankan ibadah puasa bagi yang menjalankannya dan tetap selalu hidup dalam pengendalian diri, karena hidup ini akan seperti apa yang anda usahakan. Jika tak mau membangun masa depan maka masa depan itu tak akan pernah ada, yang ada hanya waktu yang diulang sebanyak usia anda saat ini. Mari kendalikan diri dengan penuh semangat menuju cita-cita kita. Salam motivasi.